Sociální sítě: facebook-icon twitter-icon

25.9. 2012 - zahájení rekonstrukce Lidické ulice v Českých Budějovicích

Dnes, tedy v úterý 25.9.2012, začíná rekonstrukce části Lidické ulice v Budějovicích, konkrétně úsek od křižovatky u náměstí Jiřího z Poděbrad ke křižovatce s Mánesovou ulicí. Hlavním investorem je Jihočeský kraj, respektive Správa a údržba silnic Jihočeského kraje – investice 5 331 476,- Kč (bez DPH) , částkou 1 117 177,- Kč (bez DPH) se podílí Město České Budějovice.Celková investice je 7 738 383,- Kč s DPH

Rekonstrukce potrvá od 25.9. do 18.11. Jestli bude příznivé počasí a harmonogram prací „pojede“ podle plánu, lze předpokládat, že se doba rekonstrukce zkrátí, ale vzhledem k nevyzpytatelnosti podzimního počasí bych si to slíbit nedovolil...

V Dačicích - sobota 22. září - Bezpečně a zdravě.

V sobotu 22.září  jsem rád zamířil do Dačic - města, které nejen dalo světu kostkový cukr :-)) , ale také myslí na výchovu (nejen) dětí a mládeže. Důkazem je už 5. ročník akce Bezpečně a zdravě, kterou pořádá ve spolupráci se složkami Integrovaného záchranného systému, BESIPem, základními a mateřskými školami a také Jihočeským krajem. Program akce nabídl ukázky práce hasičů, policistů a záchrané služby, účastníci měli možnost prohlédnout si vybavení i vyzkoušet základy první pomoci. Velký důraz je v této akci věnován preventivní výchově dětí k bezpečnosti v silničním provozu - záměr, který velmi oceňuji.
Víc fotografií najdete ve Fotogalerii.


Pátek 21.9.2012 - takový normální pracovní den...

V pátek 21.9.2012 byl mým "pracovištěm" Tábor, následně Chýnov, Mladá Vožice, běleč a zase Tábor, respektive stavba dálnice D3 u Tábora.

Tábor 10.00. - prohlídka a kontrola rekonstruované výpustní štoly rybníku Jordán. Hodně pěkné dílo, aktuálně po 95 dnech prací hotovo 145 metrů štoly.

             

     

 Z Tábora do Chýnova - za senátorem a starostou Pavlem Eybertem. Velmi přínosné jednání. Následně  - místo oběda - návštěva domu výtvarníka a sochaře Františka Bílka - není možné být v Chýnově a tuto výjimečnou expozici nenavštívit.

   

Z Chýnova do Mladé Vožice - jednání s panem starostou Větrovským o plánované rekonstrukci části silnice 124, vedoucí z M.V. na středočeskou Moraveč.Nedokončený úsek je značně nelogický a považuji za nutné to napravit. Věcné, konstruktivní jednání proběhlo hlavně přímo na místě, v terénu.

   

Pokračuji do obce Běleč - jednání s panem starostou Smejkalem o situaci kolem nutné směny  místních pozemků pod komunikací za krajské - důležité pro budoucí rekonstrukci. Jednání opět hlavně v terénu.

  

A z Bělče zpět k Táboru, konkrétně na staveniště D3, porada se senátorem Tomášem Jirsou, samozřejmě hlavní téma - stavba dálnice. Zde také setkání s táborským týmem Jaroslava Zvěřiny a  Simony Žirovnické a improvizovaná porada o volebních aktivitách.

   

"Táborský" den končí. Zítra, v sobotu 22.září, budu mít "dačický" a "lipenský" den.

Další fotky z "táborského" dne: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.155951874545655.37510.100003925295892&;type=3


Dobrý den, mohu vás pozvat k volbám?

Budějcká "Lannovka" v úterý 18.září odpoledne - vydali jsme se pozvat nejen "budějčáky" k volbám 12. a 13 .října. Osobně za nejlepší kampaň považuji práci, kterou pro jihočeský kraj jako člen zastupitelstva a následně také Rady Jihočeského kraje dělám. Jsem ale rád, že jsem na "Lannovce" s Petrem Marošem a našimi týmy byl a měl možnost nejen rozdat balonky a lízátka hlavně dětem, ale především mohl diskutovat s těmi, kteří naše setkání využili k otázkám a vysvětlování názorů k dálnici, letišti, dopravě v Budějcích i prohibici...

A navíc - oproti mému běžnému pracovnímu programu to byla prostě změna  :-)

 
Fotky z  odpoledne na Lannovce najdete ve Fotogalerii.


Osobní kampaň? Ano. Práce pro jihočeský kraj.

Z pracovního programu 17. 9. - 4.10.

17.9. – jednání o dalším postupu při hledání strategického partnera na provoz letiště v Českých Budějovicích;

- Vráž u Písku – vernisáž fotografické výstavy:

 

18.9. – e-utility – webová aplikace umožňující elektronicky zažádat a následně i získat vyjádření k existenci sítí na pozemku. Příprava smlouvy s dodavatelem softwaru.

 

20.9. – jednání se zástupci Dopravního podniku České Budějovice o nastavení podmínek další spolupráce při zajišťování dopravní obslužnosti na českobudějovicku.

 

21.9. – prohlídka zrekonstruované výpustní štoly u rybníka Jordán v Táboře;

 

- návštěva Mladé Vožice – prohlídnu si část silnice 124 vedoucí z M.V. na středočeskou Moraveč. Rozbitý úsek na hranici kraje bychom rádi opravili ještě letos.

 

- návštěva obcí Bzová, Běleč, Elbančice – směna místní komunikace za krajskou by místním obyvatelům hodně pomohla.

 

22.9. – Dačice – akce Bezpečně a zdravě - prezentace integrovaného záchranného systému (9:30).

 

        - Dolní Vltavice - slavnostní předání a křest záchranářského člunu pro Vodní záchranářskou službu Lipno. Člun byl koupen za finančního přispění ČEZu a podpory Jihočeského kraje. (14.00)

 

25.9. – Rada kraje a poslední Zastupitelstvo v tomto volebním období.

 

27.9. – vyhodnocení nabídek na vybudování oplocení jihočeského letiště v ČB.

 

28.9. – Lipenský KOLO-toč + slavnostní otevření (11:00) pravobřežní části Jezerní cyklostezky vedoucí z Lipna nad Vltavou do Přední Výtoně, navazující na stávající stezku z Frymburku do Lipna nad Vltavou.

 

1.10., 12:00 - České dráhy na vlakovém nádraží v Českých Budějovicích představí nové vlakové soupravy RegioPanter vč. zkušební jízdy do Borovan a zpět. Pořízení těchto vozů bylo spolufinancováno z ROPu.

 

2.10. – 9:00 - konference Revitalizace orlické nádrže (vystoupí Karel Vlasák);

 

- 14:00 – BESIP – vyhlášení výsledků výtvarné soutěže.

 

3.10. – setkání s organizátory akcí BESIP – představení novinek, které Jihočeský kraj chystá na rok 2013 – granty, e-testíky atd. Oblast, kterou považuji za mimořádně důležitou - dopravní výchova dětí!!!

 

4.10. – 13:00 – jako porotce se zúčastním krajského kola soutěže Firma roku, Živnostník roku (hotel Clarion v Českých Budějovicích).

 


 

Otevření dětského dopravního hřiště ve Studené.

Jízdní pruhy, přechody pro chodce, dopravní značky, semafory. Stačí přestřihnout pásku a další prostor pro dopravní výchovu dětí je na světě, tentokrát ve Studené. Velmi rád jsem se slavnostního otevření dětského dopravního hřiště ve čtvrtek 13.září  ve Studené zúčastnil. a podílel se  na přestřižení pásky. Mou vizí je vybudování takové sítě dopravních hřišť a takového systému, aby dopravní výchova v náležité kvalitě neminula žádné dítě.


Kamiony ve Slavonicích

Ve Slavonicích jsem se ve čtvrtek 13. 9. setkal s panem starostou Urbanem a členkami petičního výrobu, paní Kühnovou a Havlíčkovou, které jsou proti využívání místního hraničního přechodu nákladními vozidly. Společně jsme si popsali genezi otevření hraničního přechodu pro vozidla nad 3,5 t, vysvětlil jsem očekávání Jihočeského kraje, která v době otevření přechodu měl a domluvili se na dalších krocích, které, jak pevně doufám, pomohou vyřešit aktuální situaci v silniční dopravě na Slavonicku. V nejbližší době to bude:

  1. Zjištění aktuální intenzity dopravy kolem Slavonic a Nové Bystřice;
  2. Tlak na Policii ČR, která musí kontrolovat dodržování hmotnostních omezení na silničních mostech stejně jako dohlížet na chování kamionů a rakouské zemědělské techniky na našich silnicích a cestách;
  3. Zajištění financí na vybudování vážních místBolíkově a ve Slavonicích (máme je již zaměřené);
  4. Zhodnocení stavu silnice II/406 Slavonice – státní hranice;
  5. Prověřit možnost omezení provozu vozidel nad 7,5 t na silnici II/406 Slavonice – Dačice.

Následně jsem navštívil problematická místa – přechod Fratres; Bolíkov (omezená nosnost mostu); silnice II/406 - místo tragické dopravní nehody; Maříž = nejenom inspirativní místo jako určené pro rodinný relax, ale i místo ležící na alternativní objízdné trase tranzitní kamionové dopravy!:-(.


Koncepce dopravní obslužnosti.

12.9.2012 - Všechny pracovní záležitosti považuji za důležité, některé ale přece jen za důležitější :-). Jednou z nich je i koncepce dopravní obslužnosti jihočeského regionu.To je námět dnešního jednání  dozorčí rady společnosti JIKORD. Proběhne odborná diskuse o konceptu budoucího nastavení dopravní obslužnosti v kraji. Mám několik vizí – nasazování malých, úsporných autobusů; rozšíření nabídky autobusových a vlakových spojů hlavně v příměstských aglomeracích, resp. optimalizace návazností jednotlivých spojů – další fází pak může být zavedení integrovaného dopravního systému, tj. využití jedné jízdenky pro všechny druhy dopravy vč. MHD; zvýšení konkurence v autobusové a železniční dopravě; dohled nad dodržováním kvality služeb všech dopravců.


Jihočeský kraj - místa, která mám rád.

Možná tu nemáme nejideálnější dopravní systém - ale i to se, doufám, změní, možná tu nejsme tak "trendy" a progesivní, jako v Praze, možná ( určitě) jsou na světě oslnivější lokality. Ale žádná z nich není spojená se slovem "u nás, doma". U nás doma, v jižních Čechách, na místech, která máme rádi. Tady jsou ta "moje" místa - viděná z jiného pohledu a nadhledu...

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.152134114927431.35925.100003925295892&;type=1


Všechno souvisí se vším II

Mohl by to být řidičský nebo dopravní nadávací seriál :-D. Jezdíme po silnicích našeho kraje a nadáváme - silnice rozbité, kdo po tom má jezdit, proč SE to neopraví?? A pak nás na cestě překvapí uzavírka, silnice se opravuje - a zase nadáváme! Kdo to má objíždět? V současné době nás nadávání nad uzavírkami a dopravními omezeními čeká na 50 místech jihočeského kraje - na těch místech, kde díky Jihočeskému kraji probíhají nebo proběhnou rekonstrukce komunikací a mostů. Takže v kraji bude méně  o 50 důvodů, proč nadávat...

Více v oficiální tiskové zprávě Jihočeského kraje:

Modernizace silnic II. a III. třídy v Jihočeském kraji si až do konce října letošního roku postupně vyžádá 50 uzavírek a dopravních omezení. Řidiči by měli počítat s možným zdržením a objízdnými trasami. Koordinaci uzavírek bude v jednotlivých okresech jihočeského kraje zajišťovat místně příslušná Správa a údržba silnic s tím, že vlastní dopravní značení objízdných tras zajišťují zhotovitelé. Informace o právě modernizovaných úsecích a připravovaných uzavírkách Krajský úřad předal společnosti Global assistance. Její služby využívají především rádia pro své dopravní zpravodajství.

Modernizace více než 220 km silnic budou stát přes 700 milionů korun, které kraj získal z Regionálního operačního programu na tzv. Programy modernizace silnic II. a III. třídy (P3 a P4).

Modernizace úseků silnic II. a III. tříd je realizována v rámci programů P3 a P4 a odrážejí potřeby modernizace podle aktuálního stavebního stavu komunikací, četnosti dopravy v daných úsecích komunikací či jejich využití osobní dopravou. Zohledněny jsou také požadavky obcí a modernizace těchto silnic jsou rovnoměrně rozvrženy v rámci celého území Jihočeského kraje. Oba programy respektují každoročně aktualizovaný Program investiční a neinvestiční výstavby a oprav na silnicích II. a III. třídy na území Jihočeského kraje, tzv. Bílou knihu. Jihočeský kraj vlastní na svém území celkem 1633 kilometrů silnic II. a 3820 kilometrů III. třídy.


2x doprava - všechno souvisí se vším.

Všechno souvisíí se vším. Platí to ve všech sférách našich činností a zážitků, platí to i v dopravě. Jen nám někdy ty souvislosti unikají nebo nedochází...Jedeme po silnici a nadáváme, že je jak tankodrom, samý výmol, výtluk.Předjíždíme náklaďák, který se sotva vleče, naložený cihlami...nadáváme, že zdržuje...ale nenapadne nás, že možná se nejen vleče, ale taky trochu může za ty výmoly a výtluky - takhle naložený nemá na okresce co dělat. A pak jedeme dál a máme dost problém vyhnout se skupince mládeže, která si myslí, že jim a jejich kolům patří když ne celý svět, tak celá silnice.A zas jedeme dál a z rádia slyšíme zprávy a mimo jiné i tu, kde se mluví o dítěti, které vběhlo pod auto. Už ani nenadáváme, je nám smutno a asi nás nenapadne, že možná někde chyběla dopravní výchova.

Tyhle myšlenky mne napadly, když jsem si do pracovního diáře zapisoval dva důležité body úterního programu: 4.9. - 9.30 - návštěva Správy a údržby silnic v Českých Budějovicích, kde bude probíhat pravidelné vážení nákladních vozidel. Od začátku roku se snažíme zintenzivnit kontroly a připravujeme flexibilní systém nízkorychlostního vážení na území celého Jihočeského kraje, abychom maximálně ochránili silnice I., II. i III. tříd. Přibližně 50 % kontrolovaných vozidel je přetíženo, proto vybudujeme další vážní místa na frekventovaných úsecích jihočeských silnic.

A druhý bod - příprava představení The Action (více např. na http://www.theaction.sk), které bych rád s kolegy zrealizoval v listopadu během veletrhu Vzdělání a řemeslo 2012 na českobudějovického výstavišti. Jedná se sugestivní výchovu žáků 8., 9. tříd ZŠ, ale i středoškolských studentů k bezpečnému chování v rámci silničního provozu. Myslím, že investice do této prevence se všem vyplatí.I vzhledem k tomu, co uvádím na začátku. Všechno, co bude znamenat o několik smutných zpráv o úrazech dětí na silnicích méně, má jednoznačně smysl a vždycky to budu nejen podporovat, ale také iniciovat.

 


Strana 11 z 14