fbpx

Jsou „překvapení“, bez kterých bych se fakt obešel. Zvyšují adrenalin i „laické“ veřejnosti, natož pak někomu, kdo se na přípravách projektu, který je pro budějckou dopravu důležitý, podílel. Ano, mám na mysli projekt Hlinského krčku a k současné situaci ( zrušení projektu) přidám několik vět.

Na přípravu rozumné alternativy tzv. Hlinského krčku bylo utraceno mnoho peněz a hodin projektování, průzkumů, dohadů… Jeden hlas chybějící od budějovických radních rozhodl, že všechny tyto předem schválené kroky a projekty mohou obyvatelé Českých Budějovic založit do radniční skříně. Když už tam nebude místo, vedení zrealizuje veřejnou zakázku na dodávku dalšího nábytku a život ve městě poběží v poklidu dál.

Zástupce lidu Thoma v novinách zhodnotil výsledek jednání a hlasování rady tak, že město nemá tolik peněz a že „rada neschválila realizaci tohoto projektu“. Ani slovo o skutečných nákladech, které vzejdou pouze z výběrového řízení na dodavatele stavby.

Rada však má své jednotlivé členy, členy velké budějcké koalice proti ODS, a tak by mě zajímalo, jak kdo z velectěných dam a pánů, hlavně z hnutí TOP 09 a HOPB, hlasoval a hlavně v jakém zájmu. V médiích pan Thoma vždy ke spolufinancování čehokoli svolává všechny možné subjekty, které by městu pomohly. Skoro nikdy se však už neúčastní klíčových jednání, při kterých se nastavuje podoba důležitých projektů v tomto případě například dopravní infrastruktury. Jeho zastupující, tedy pravá ženská ruka, se pochopitelně zajímá pouze o možnosti výsadby a údržby veřejné zeleně a stranou tak zůstává bezpečnost či nedejbože komfort řidičů, rozvoj a zhodnocování městských i soukromých pozemků. Nikdo už korektně nejedná s dalšími subjekty jako například státním Ředitelstvím Silnic a Dálnic. Pan primátor by se totiž musel setkat s „normálními“ smrtelníky, SPOLUPRACOVAT a při diskusi by musel odprezentovat a následně vyargumentovat zájmy ne své, ale svých momentálních voličů. Tohoto detailu si však asi ani není vědom. Jsem proto rád, že už dál nedělá ostudu Občanské demokratické straně a svojí osobou sám degraduje mesiášský ideál „nepolitické politiky“.

V případě „Krčku“ to byl opět Jihočeský kraj, který tlačil na Ministerstvo dopravy a ŘSD, aby se jejich vyšší prioritou stalo napojení připravované Severní spojky na zmodernizované pokračování silnice I. třídy vedoucích po ulicích Okružní, Rudolfovská, Hlinská a napojení na zcela nový Rudolfovský dálniční přivaděč, jehož součástí bude právě zmiňovaný krček. Čeho se však Jihočeský kraj a jeho politická reprezentace od pana Thomy a jeho nejbližších opakovaně dočkala? Bohorovných prohlášení (a to nejenom před volbami), kterých se dopouštějí většinou samozvaní příslušníci tzv. „kulturní“ či „morální elity“, v duchu filosofie „za vše špatné mohou jiní, dobro přináším pouze JÁ“.

Svého času jsem přemlouval pana Kavalíra, starostu Rudolfova, aby nepřehrazoval zátarasy jejich potrhanou nudli (rozuměj ten krček), která stále slouží jako nebezpečná silnice hlavně pro Budějčáky. Říkal jsem mu, že bychom byli jako v Kocourkově. Uznávám, že jsem tenkrát udělal chybu. Ty betonové zátarasy by možná někoho opravdu naštvaly a věci by se pak třeba pohnuly správným směrem. Město České Budějovice by přestalo financovat balet či operu a „pustilo by chlup“ také do dopravy. No nic. Alespoň politici z ulice B. Martinů budou moci klidněji spát.

Práci čest.

Václav Král, občan budějckého okresu, občan Jihočeského kraje a bývalý radní pro oblast dopravy Jč. kraje.